manínska tiesňava | xplór #srdcomposlovensku

kontakt:

348 mnm

+421 917 450 666

.manínska tiesňava – jej krása a rozmanitosť očarí každého návštevníka. Ide o najužší kaňon na Slovensku. Vďaka eróznej činnosti potoka bolo Manínske bradlo predelené na dve časti, a tak vznikol nádherný prírodný úkaz.manínska tiesňava.

.otváracie doby

.poplatok za vstup

celoročne

voľne prístupné

.sprievodca

manínsky okruh: Manínska tiesňava - Záskalie - Pod Veľkým Manínom - Vápencová jaskyňa - Partizánska jaskyňa - Pod Veľkým Manínom - Manínska tiesňava

do Manínskej tiesňavy sa návštevníci dostanú po ceste z Považskej Bystrice. Prejsť sa dá cez obec Považská Teplá priamo k tiesňave. Trasa nie je náročná a zvládnu ju aj deti. Trasa trvá približne tri a pol hodiny. Ak je možnosť zaparkujte hneď za skalným priesmykom. Odtiaľ sa vydáte po červenej značke do obce Záskalie, približne polhodinová prechádzka. V obci Záskalie prechádzate na zelené turistické značenie. Cesta vedie cez les, stále hore až kým neprídete k smerovníku Pod Veľkým Manínom. Tu zmeníte farbu na žltú sa opäť stúpať hore. Dostanete sa k smerovníku Vápencová jaskyňa.

žltá turistická značka vedie vľavo pod vrchol Veľkého Manínu, ale vy sa vydáte po neznačenej ceste vľavo. Po ceste budete mať krásnu vyhliadku na tiesňavu a neskôr pekný skalný útvar, cez ktorý vidieť Kostoleckú tiesňavu. Pokračujete ďalej, trasa sa zvažuje smerom dole až na križovatku neznačených turistických ciest. Jedna cesta pokračuje smerom dole, druhá akoby obchádzala skalu z ľavej strany. Vydáte sa na obchádzku skaly a približne po dvoch minútach uvidíte na skale poistnú reťaz. Po zdolaní skaly prídete k Partizánskej jaskyni. Tu si môžete odpočinúť a užiť si výhľady a jaskyňu. Potom sa pôjdete naspäť k turistickému smerovníku. Po žltej značke sa dostanete až hore pod vrchol Veľkého Manína. Odtiaľ už vedie cesta dole, strmými serpentínami. Táto cesta vás dovedie k ceste do Manínskej tiesňavy.

zaujímavosti

manínska tiesňava sa vyznačuje významnou faunou a flórou, a to vďaka veľkým výškovým rozdielom, ktoré sa nachádzajú na jednom mieste. Prevýšenie tiesňav je niekde až 400 metrov. Manínsky potok prerezal bradlo na dve časti a eróziou vznikli vrchy Veľký a Malý Manín. Medzi nimi sa nachádza úzka kotlina, ktorá v zimných mesiacoch niekedy nestačí na prechod autobusov a áut, a tak sú okolité dedinky doslova odrezané od sveta.

zaujímavosťou Partizánskej jaskyne je, že ju tvorí iba jedna cestička dlhá 20 metrov. Aj keď jaskyňa nedisponuje nádhernými útvarmi ako iné známe jaskyne, určite stojí za návštevu a netreba ju obchádzať. Vápencová jaskyňa je momentálne pre turistov neprístupná.

nadšenci, ktorí sa vyberú do obce Záskalie, získajú približne pol kilometra za domami nádherný výhľad na ďalšiu tiesňavu – Kostoleckú. Bralo na ľavej strane tiesňavy sa nazýva Kavčia skala. Vrchol pravého svahu sa volá Drieňovka a ide o najväčší skalný previs Karpatského oblúka s impozantným sutinovým kužeľom.

Manínska tiesňava láka nielen turistov, ale aj lezcov. Nájdeme tu aj symbolický cintorín slovenských horolezcov, ktorí zahynuli priamo na stenách Manínskej tiesňavy, či v zahraničí.

.pre denné tipy na výlety sleduj naše

facebook stránky @xplor.sk a @srdcomposlovensku

facebook skupinu @srdcomposlovensku

instagram účet @xplor.sk a @srdcomposlovensku

Pinterest nástenku Xplór

Našiel si chybu, prípadne neaktuálne údaje?

Chcel by si doplniť značku, info alebo skúsenosti, ktoré máš z vlastnej návštevy?