rozhľadňa dubeň žilina | xplór #srdcomposlovensku

572 mnm

žilina

+421 907 845 567

.rozhľadňa dubeň žilina – okrem krásnych výhľadov na mesto a okolie, ponúka príjemné trávenie voľného času s rodinami a priateľmi. Túto jednoduchú prechádzku zvládnu všetky vekové kategórie. Odmenou vám bude Žilina na dlani.

.otváracie doby

.poplatok za vstup

celoročne

voľne prístupné

.sprievodca

veža je vysoká 27,4 m a má desať podlaží. Prvé nadzemné podlažie je vo výške 572 m n.m., najvyšší bod veže je v nadmorskej výške 598 metrov. Je zhotovená z oceľovej konštrukcie a obložená drevom. Vyhliadková veža je prístupná celoročne a môžete sa k nej dostať po turistických chodníkoch zo Zástrania a Budatína.

turistické trasy

najkratšou cestou sa k nej dostanete z mestskej časti Žilina - Zádubnie. Kúsok od zastávky MHD (pri hlavnej ceste) sa nachádza panelová cesta. Na jej konci je zásobáreň vody pre mestskú časť. Odporúčame zaparkovať niekde v mestskej časti Zádubnie a nie na lúke smerom k zásobárni vody. Po lúke a cez les sa dostanete na vrch Dubňa. Celá trasa má z uvedeného miesta dĺžku približne 1,4 kilometra.

trasa po hrebeni je príjemná prechádzka. Červená turistická značka vedie buď z Budatína alebo kúsok za Zádubním smerom na Zástranie. Ak sa vyberiete z Budatína auto môžete nechať odparkované na malom parkovisku pri autobusovej zástavke (blízko sa nachádza veterinárna klinika). Trasa vedie ulicou až po prvú križovatku, kde zabočíte doľava. Budete pokračovať pár metrov, až prídete na miesto, kde sa nachádza cestička medzi domami. Cestička ide smerom hore do lesa. Potom stačí len pokračovať po chodníku, ktorý vedie po hrebeni až k rozhľadni.

ak ste sa rozhodli ísť z druhej strany prejdete približne 0,5 km za mestskú časť Zádubnie smerom na Zástranie pozerajte po pravej strane odbočku doprava. Pri ceste na rozšírenom mieste môžete zaparkovať auto a vybrať sa do kopca. Pôjdete po poľnej ceste a budete stále pokračovať smerom nahor tadiaľ vedie červená značka. Vydáte sa doprava a pokračujte po hrebeni až kým neprídete k rozhľadni. Od Budatína má dĺžku do 2 kilometrov a od Zástrania približne 4 kilometre. Trasu po červenej turistickej značke odporúčame aj letných mesiacoch keď sú teploty vyššie ako zvyčajne. Skoro celá trasa ide cez les tak ste ukrytý v tieni stromov.

rozhľadňa je v harmónii s prírodou

má slúžiť ako priestor pre oddych a turistiku. Inšpiráciou pre návrh vyhliadkovej veže bola samotná príroda. Cieľom bolo harmonicky prepojiť architektúru vyhliadkovej veže s okolitou prírodou. Pri vstupe do veže je vytvorený krytý priestor s drevenou lavičkou pre posedenie a oddych návštevníkov. Na stenách sú umiestnené informačné tabule o prírode a historických zaujímavostiach okolia. Z najvyššej vyhliadkovej plošiny sú očarujúce výhľady na Žilinu, Malú Fatru a okolité vrchy.

stavbu realizovala oblastná organizáciou cestovného ruchu Malá Fatra. Výsledná podoba veže vzišla z verejnej anonymnej architektonickej súťaže, do ktorej bolo prihlásených viac ako 40 návrhov.

.pre denné tipy na výlety sleduj naše

facebook stránky @xplor.sk a @srdcomposlovensku

facebook skupinu @srdcomposlovensku

instagram účet @xplor.sk a @srdcomposlovensku

Pinterest nástenku Xplór

Našiel si chybu, prípadne neaktuálne údaje?

Chcel by si doplniť značku, info alebo skúsenosti, ktoré máš z vlastnej návštevy?