lanovka na chleb vrátna | xplór #srdcomposlovensku
top of page
lanovka na chleb vrátna

región: malá fatra a rajecká dolina
lokalita:
nadmorská výška:
gps:  ►
web: ►
kontakt:

743 mnm

+421 903 793 100

kabínka vrátna – je atrakciou, ktorá umožňuje turistom navštevovať prírodu počas celého roka. Je to križovatka viacerých zaujímavých trás, pre rekreačných i náročných turistov. Ak sa budete chcieť len poprechádzať a vychutnať si nádherné výhľady, určite si prídete na svoje.   Uľahčí vám výstup do Snilovského sedla, odkiaľ môžete pokračovať na Kriváň, Chleb, Steny, Šútovo, Stoh, či Strečno.

.otváracie doby

dospelí

študenti,seniori

deti 7-15r

.pre denné tipy na výlety sleduj naše

facebook stránky @xplor.sk a @srdcomposlovensku

facebook skupinu @srdcomposlovensku

instagram účet @xplor.sk a @srdcomposlovensku

Pinterest nástenku Xplór

.sprievodca

cesta k lanovke

k lanovke je jednoduchý prístup či už autom alebo autobusom. Cesta vedie až priamo pod lanovku vo Vrátnej. Ak idete autom smerom zo Žiliny, v centre Terchovej približne po 100 metroch za kostolom odbočíte do prava smer Vrátna dolina. Za odbočkou pokračujete stále rovno, kým neprídete na koniec cesty. Tu sa nachádza veľké parkovisko.

ak ste sa rozhodli pre cestu autobusom, zo Žiliny premávajú autobusy priamo pod lanovku z nástupišťa č. 10.

v lete turistika v zime lyžovačka

lanovka sa nachádza priamo pri Chate Vrátna. Slúži na prepravu peších turistov, lyžiarov aj snowboardistov. Dolná stanica je vo výške 744 metrov n. m., vrcholová stanica sa nachádza vo výške 1494 m n. m. a prepravná rýchlosť je 6 m/s. Jej prevýšenie je 750 metrov. Využívajú ju turisti, ktorí si chcú ušetriť nohy na hrebeňovku, a tak si skrátia peší výstup z dvoch hodín na necelých 10 minút. Rovnako slúži aj tým, ktorí sa chcú len pokochať úžasným výhľadom z terasy reštaurácie Panoráma. Lanovka premáva celoročne.

ak sa už nachádzate v Snilovskom sedle, môžete sa vybrať na najvyšší vrchol Malej Fatry – Veľký Kriváň. Stálym stúpaním po červenej značke sa naň dostanete za 40 minút. Odtiaľ odporúčame vrátiť sa naspäť cez Snilovské sedlo na Chleb. To by ste mohli stihnúť do jednej hodinky. Ak sa nechcete vracať po červenej značke opäť do sedla, môžete z Chlebu pokračovať ďalej po červenej až na sedlo za Hromovým. Tu odbočte vpravo na žltú značku a smerujte na Kopiská. Cesta vedie holým terénom po bočnej strane hlavného hrebeňa. Posledný desaťminútový úsek k Chate pod Chlebom choďte po modrej značke. Oddych na lavičkách pred chatou vám padne vhod. Späť do Snilovského sedla sa vrátite po zelenej značke za približne 30 minút.

Našiel si chybu, prípadne neaktuálne údaje?

Chcel by si doplniť značku, info alebo skúsenosti, ktoré máš z vlastnej návštevy?